E-mail instellingen van Webleeuw naar TotallyHosted (krijg geen e-mail meer binnen)

De afgelopen dagen hebben wij van verschillende klanten te horen gekregen dat de e-mail niet meer op te halen is. Dis is gekomen door een onvoorziene instelling die verschilt tussen de servers van Webleeuw en TotallyHosted.

Om het onze klanten zo simpel mogelijk te maken om dit goed en snel op te lossen hebben wij een stukje documentatie geschreven voor Outlook 2013 (andere versies zijn ook van toepassing). Deze handleiding is hier te vinden: http://www.totallyhosted.nl/outlook_instellen.php. Deze handleiding is in eerste instantie bedoeld om een nieuw e-mailadres aan te maken. Echter als u snel doorgaat naar stap 5 en het onderstaande plaatje, ziet u de correcte instellingen.

In het kort komt het er op neer, dat de username aangepast moet worden. Voorheen was alleen de username voldoende, nu moet dit aangepast worden naar: username@uwdomein.nl (waarbij u username vervangt door de gebruikersnaam van uw e-mailadres, en uwdomein.nl aanpast naar uw domeinnaam.)

Wist u dat...?

Wist u dat wij van alle websites op onze shared hosting-servers dagelijks een backup maken, en dat wij deze backups tot 2 weken bewaren?