Blacklist removal

Wanneer uw webserver is misbruikt om spam te versturen, is het mogelijk dat deze op een of meer blacklists terecht is gekomen. Wanneer u mails verstuurt is het mogelijk dat deze niet te verzenden zijn, maar een foutmelding opleveren.

Een voorbeeld van zo'n foutmelding is:

554 5.7.1 Service unavailable; Client host blocked using zen.spamhaus.org; https://www.spamhaus.org/query/ip/xxx

Wanneer dit gebeurt, is het belangrijk om de volgende stappen te volgen:
  1. Zorg dat de oorzaak van het probleem is opgelost. Wanneer uw verouderde Wordpress-installatie is gekraakt, schoon deze dan op en breng hem up2date. Heeft u uw wachtwoord ergens ingetypt en is deze afgeluisterd door middel van een keylogger, zorg dan dat de keylogger verwijderd is en uw wachtwoord veranderd.
  2. Zorg dat de uitgaande mail-wachtrij (indien aanwezig) geleegd is
  3. Controleer het IP-adres of de IP-adressen (inclusief IPv6) van uw server via de onderstaande link. Bij elke blacklist waar wordt aangegeven dat uw IP-adres "Listed" is, dient u op "Detail" te klikken zodat u kunt nagaan of het mogelijk is om een unlist-request in te dienen.
https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx 

Let op, niet bij alle blacklists is het mogelijk om uw IP-adres direct weg te laten halen. Sommige blacklists halen het IP-adres direct van de lijst, bij anderen kan het enkele uren duren en bij weer andere wordt uw IP-adres alleen geautomatiseerd van de blacklist afgehaald wanneer er enkele uren of dagen geen spam meer verzonden wordt.

Onderwerpen

Gerelateerd

Categorie

Delen





 

Komt u er ondanks deze hulppagina's niet uit? Uiteraard staan wij klaar om u verder te helpen!