Gewijzigde openingstijden december 2018

Vanwege de feestdagen zijn wij van 25 december tot en met 1 januari afwezig. E-mails en helpdesktickets worden in deze periode niet beantwoord.

Vanaf 2 januari zullen wij weer volgens ons normale schema aanwezig zijn. Uiteraard zal er in het geval van storingen wel actie ondernomen worden.

Netwerkstoring 18-11

Vanmorgen zijn er netwerkproblemen ontstaan in ons datacenter. De oorzaak van het probleem is inmiddels opgelost door de netwerkengineers. Van 9:55 tot aan 10:15 was het netwerk slecht of niet bereikbaar.

Update 11:12: er is helaas weer een onderbreking geweest in ons netwerkverkeer. Van 10:47 tot 11:07 was het netwerk slecht of niet bereikbaar.

 

Update 14:48: de storing is inmiddels volledig opgelost.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Comodo heet nu Sectigo

Comodo, onze leverancier van SSL-certificaten, gaat vanaf 1 november 2018 door het leven als Sectigo. Dit geldt voor de bedrijfsnaam, maar ook voor alle merk- en productnamen.

Comodo PositiveSSL heet vanaf nu dan ook Sectigo PositiveSSL, en dat geldt ook voor de overige certificaten. Alle Comodo certificaten blijven gewoon werken. De root certificaten wijzigen niet, qua installatie of gebruik zijn er dus geen wijzigingen of her-installaties nodig.

Nieuwe domeinextensies .page / .world / .online / .fashion

De laatste dagen zijn er enkele extensies bij gekomen die bij ons te registreren zijn:
- .page
- .world
- .online
- .fashion
Bekijk de tarieven en welke domeinen er nog vrij zijn via https://www.totallyhosted.nl/domeintarieven

L1TF kwetsbaarheden

Wij zijn op de hoogte van de L1TF exploit. Dit is de meest recente CPU-kwetsbaarheid op Intel CPU's, volledig bekend als de "L1 Terminal Fault" (L1TF). Wij zijn bezig met het beoordelen van de mogelijke impact, en zullen waar nodig patches aanbrengen op onze eigen (virtuele-)servers en (virtuele-)servers die wij in beheer hebben.

U kunt op deze pagina het nieuws blijven volgens over deze kwetsbaarheid. Onze klanten worden op de hoogte gebracht wanneer er eventuele geplande downtime is om deze patches aan te brengen.

Tijdelijk telefonische storing (opgelost)

Vanwege een storing op onze VOIP-basisset, zijn wij momenteel niet telefonisch bereikbaar. We proberen dit z.s.m. op te lossen.

Wij verzoeken u om via e-mail contact op te nemen, deze e-mails worden direct verwerkt.

Update 14:05 Na onderzoek blijkt de netwerkpoort van onze basisset kapot. We schakelen de telefoon nu direct door naar mobiel, zodat wij alsnog telefonisch bereikbaar zijn.

Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

Met ingang van 25 mei 2018 gaat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in.  Alle organisaties die persoonsgegevens verwerken, moeten aan deze verordening voldoen.

Binnen de AVG zijn er twee types verwerkers van persoonsgegevens: De verwerkersverantwoordelijke en de verwerker. TotallyHosted is actief in beide rollen. In onze Privacy Statement vindt u welke gegevens wij opslaan als verwerkersverantwoordelijke.
Voor uw eigen website bent u echter zelf de verwerkersverantwoordelijke. Dit betekent dat u zelf dient te documenteren welke persoonsgegevens u opslaat, waarom u deze opslaat, hoe u deze beveiligt en hoe lang u deze opslaat.

Onze complete uitleg over onze rol in de AVG (inclusief onze rol bij uw website) kunt u vinden in de volgende PDF: AVG TotallyHosted

U kunt deze downloaden en opslaan.

Feestdagen maart/april/mei 2018

Vanwege feestdagen is ons kantoor gesloten op:




    • Vrijdag 30 maart (goede vrijdag) vanaf 12:00

    • Maandag 2 april (tweede paasdag)

    • Vrijdag 27 april (koningsdag)

    • Donderdag 10 mei (hemelvaartsdag)

    • Maandag 21 mei (tweede pinksterdag)




Op deze dagen zal er geen e-mail worden beantwoord. Telefonisch zijn wij alleen bereikbaar voor noodgevallen.

Everhost gaat op in TotallyHosted

Reeds 3 jaar geleden namen wij EverHost Webhosting over. EverHost bleef als losstaand bedrijf bestaan.

Aangezien de internet-wereld sterk aan het veranderen is, bleek het niet meer handig om EverHost als losstaand bedrijf te blijven hanteren. Diverse nieuwe technieken zijn beschikbaar gekomen, diverse onderdelen van de EverHost website werkten niet meer naar behoren en moesten worden aangepakt.

We hebben daarom besloten om EverHost niet meer als losstaand bedrijf te laten bestaan, maar op te laten gaan in TotallyHosted. Sinds gisteren zijn alle diensten dan ook overgezet en vanaf 1 april (geen grap) zullen klanten van EverHost worden gefactureerd vanuit TotallyHosted. De servers, welke reeds in beheer waren bij TotallyHosted, zullen onaangepast blijven voortbestaan; uw website zal dan ook geen hinder ondervinden van deze aanpassing.

Wel zijn er diverse voordelen voor de klanten van EverHost:


  • De betalingstermijn verandert van 7 naar 14 dagen

  • De website van TotallyHosted biedt veel meer informatie dan die van Everhost

  • U kunt met uw bestaande account inloggen op de website van TotallyHosted (let op, nieuw wachtwoord is per e-mail verzonden!).

  • Automatische incasso is weer mogelijk, naast Ideal/Bancontact/Paypal kunt u nu ook gebruik maken van Bitcoin en Sofort om uw facturen te betalen. Neem contact met ons op om automatische incasso te activeren indien gewenst!

  • Er komen meer diensten voor u beschikbaar, zoals antispam, colocatie, VPS servers, dedicated servers.

  • Meer domeinnaam extensies te registreren, met lagere prijzen wanneer u de registratie zelf uitvoert via de website.

  • Nieuw rekeningnummer om uw facturen te betalen: NL14ABNA0550743804 (het ING rekeningnummer komt binnenkort te vervallen, verwijder deze uit uw adresboek!)

  • Telefonische ondersteuning op werkdagen van 10:00 tot 16:00


Heeft u verder nog vragen, neem dan contact op!

SSL wijzigingen en gratis SSL certificaat mogelijkheid!

Zoals u wellicht wel weet, wordt op internet steeds meer de nadruk gelegd op veiligheid. Vooral Google duwt webmasters steeds meer naar beveiligde verbindingen via https.

De volgende stap komt in juli. Alle websites die nog via http:// lopen, zullen dan standaard in de adresbalk "Niet veilig" gaan tonen. Op dit moment gebeurt dat reeds wanneer u een login-formulier heeft op een http:// website.

Wat heeft u nodig voor een beveiligde verbinding?
Voor een beveiligde verbinding is het nodig dat er een SSL-certificaat geïnstalleerd wordt. Met ingang van heden bieden wij naast onze betaalde certificaten vanaf 15 euro, ook een gratis certificaat. Dit is het Letsencrypt-certificaat dat u via Plesk kunt aanvragen.

Het Letsencrypt-certificaat kent een kortere geldigheidsperiode maar deze wordt automatisch verlengd zolang u bij ons blijft hosten. De veiligheid is gelijk aan die van de betaalde certificaten.
Een Letsencrypt certificaat kent geen wildcard-versie (*.uwdomein.nl), bevat geen bedrijfsgegevens en kan dus ook geen bedrijfsnaam tonen in de adresbalk voor extra vertrouwen bij uw bezoekers. Indien u dat wel wenst, dient u een EV-certificaat af te nemen.

Hoe installeer ik het gratis Letsencrypt certificaat op mijn website?
Log in op uw Plesk controlpanel, kies onder "Websites & Domains" bij het domein waar u het certificaat wenst aan te vragen op de knop Let's encrypt.
Vink "Include a www subdomain for the domain and each selected alias" aan. Wij raden aan ook "Secure webmail on this domain" aan te vinken, zodat uw webmail ook beveiligd wordt indien u deze gebruikt.
Klik daarna op "Install" en het certificaat zal worden aangevraagd.

Een grafisch stappenplan ziet u op https://www.totallyhosted.nl/helpdesk/gratis-ssl-certificaat

Prijsverlagingen betaalde certificaten
Vanaf heden zal een PositiveSSL wildcard certificaat in prijs worden verlaagd van 125 euro naar 75 euro.
Het EV-certificaat wordt in prijs verlaagd van 150 euro naar 125 euro.

Inkorten geldigheidstermijn
Vanaf heden is het niet meer mogelijk om certificaten voor periodes van langer dan 2 jaar aan te vragen. Dit geldt tevens voor verlengingen.
Bij alle klanten die reeds certificaten voor 3 jaar afnemen, is dit verkort naar 2 jaar. Uiteraard blijven bestaande certificaten wel geldig.

Versimpeling aanbod
We hebben besloten het aantal betaalde certificaten dat wij aanbieden, terug te brengen van 6 naar 3. De InstantSSL en PremiumSSL varianten boden naar ons inzicht te weinig toegevoegde waarde. Het blijft wel mogelijk om deze bij ons af te nemen, maar wij tonen ze niet langer op onze website.

Wist u dat...?

Wist u dat wij voor storingen 24 uur per dag telefonisch bereikbaar zijn?