Blokkade van onze IP-ranges bij Hotmail

Momenteel heeft Hotmail al onze IP-ranges geblokkeerd. Dit is gebeurd zonder enige aanwijzing van spam gedurende de afgelopen weken.

We hebben een verzoek om meer informatie ingediend. Helaas is het hierdoor momenteel niet mogelijk om mail te verzenden vanaf onze servers naar Hotmail, Live, Outlook en de overige domeinen van Hotmail.

Dit nieuwsbericht wordt geüpdatet zodra er meer informatie beschikbaar is.

Update 13 mei 22:41
Onze shared hosting-servers, plus alle servers in de 46.249.36.0/24 range kunnen weer mailen. De overige ranges wordt nog aan gewerkt.

Update 25 mei 20:55
De IP-range 91.195.80.0/24 is tevens verwijderd van de blocklist. De laatste range wordt nog aan gewerkt.

Update 28 mei 6:27
Ook de laatste range, 91.195.81.0/24, is verwijderd van de blocklist.

Gewijzigde openingstijden april/mei/juni 2020

Vanwege de feestdagen zijn wij gedurende de volgende dagen gesloten:


  • Maandag 27 april (Koningsdag)

  • Dinsdag 5 mei (Bevrijdingsdag)

  • Donderdag 21 mei (Hemelvaart)

  • Maandag 1 juni (Tweede pinksterdag)


Gedurende deze dagen zijn wij telefonisch alleen bereikbaar in het geval van storingen, e-mail wordt de eerstvolgende werkdag opgepakt.

Spookfacturen domeinwebservice.nl

Er worden momenteel spookfacturen verzonden door domeinwebservice.nl. Wij raden iedereen aan deze niet te betalen, en een melding te maken bij fraudehelpdesk.nl.

Een voorbeeld van de factuur ziet u hieronder.

Gewijzigde openingstijden december 2019

Wegens de feestdagen is ons kantoor gesloten op de volgende dagen:


  • Dinsdag 24 december t/m vrijdag 27 december

  • Dinsdag 31 december t/m woensdag 1 januari 2020.


Wij wensen iedereen fijne feestdagen en een gelukkig, gezond en veilig 2020.

Uiteraard zijn wij in het geval van storingen wel bereikbaar.

Storing databaseserver s13

Op dit moment ervaren wij een storing met de databaseserver op server13. We zijn bezig dit op te lossen.

Update 10:50 De storing is van een dermate niveau dat wij waarschijnlijk een backup van vannacht moeten terugzetten. Dit gaat enige tijd in beslag nemen.

Update 11:33 De backups van vannacht zijn teruggezet. Alles draait weer.

DDoS aanval gedeelte netwerk

Sinds vanmiddag heeft een gedeelte van ons netwerk last van een DDoS-aanval. Hierdoor kan het zijn dat uw website of e-mail moeilijk te bereiken is. We doen er alles aan om dit z.s.m. op te lossen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Update 14 augustus 10:21: Sinds maandagavond 18:00 hebben er geen (grote) aanvallen meer plaatsgevonden. Er zijn diverse aanpassingen doorgevoerd in het netwerk, waaronder een uitbreiding van de capaciteit, waardoor de aanvallen verminderd (en inmiddels afgenomen) zijn. Met de extra capaciteit zouden de aanvallen nu beter afgeweerd moeten kunnen worden.

Gewijzigde openingstijden Juni 2019

Wij zijn gesloten op de volgende dagen:


  • Maandag 10 juni (Tweede pinksterdag)

  • Vrijdag 28 juni (Prive omstandigheden)


E-mail wordt op deze dagen niet of beperkt afgehandeld. Uiteraard zijn wij voor noodgevallen wel telefonisch bereikbaar.

Gewijzigde openingstijden Mei 2019

Vanwege feestdagen zijn wij gesloten op de volgende dagen:


  • Donderdag 30 mei (Hemelvaartsdag)

  • Vrijdag 31 mei


E-mail wordt op deze dagen niet of beperkt afgehandeld. Uiteraard zijn wij voor noodgevallen wel telefonisch bereikbaar.

Gewijzigde openingstijden April 2019

Vanwege feestdagen zijn wij gesloten op de volgende dagen:


  • Vrijdag 19 april (Goede vrijdag)

  • Maandag 22 april (Tweede paasdag)


E-mail wordt op deze dagen niet afgehandeld. Uiteraard zijn wij voor noodgevallen wel telefonisch bereikbaar.

Netwerkproblemen deel bezoekers (opgelost)


Op dit moment ervaart een deel van onze bezoekers problemen met het benaderen van websites die bij ons zijn gehost. Dit probleem speelt buiten ons netwerk en lang niet alle bezoekers hebben hier last van. Helaas betekent dit dat wij dit niet zelf kunnen oplossen en afhankelijk zijn van andere partijen om dit op te lossen.



 



Onze excuses voor het ongemak.



Update 12:45 Alles werkt weer probleemloos.

Update 14:02 Tussen 13:45 en 14:02 hebben alle websites platgelegen door een storing in 1 van de core routers van het datacenter, buiten ons netwerk. Dit lijkt inmiddels te zijn opgelost.

Update 15:02 Opnieuw problemen. Er wordt naar gekeken.

Update 15:06 Ook dit lijkt weer opgelost.


Update vanuit datacenter: Vandaag werden wij geconfronteerd met een software bug op 1 van de Cisco routers. Tijdens het onderzoeken hiervan werd de route omgelegd maar het probleem bleek daarmee nog niet uit de weg.

Er is een emergency software upgrade uitgevoerd. Hierna volgde een complete reboot en pas daarna is alles weer stabiel geworden.

Wist u dat...?

Wist u dat wij van alle websites op onze shared hosting-servers dagelijks een backup maken, en dat wij deze backups tot 2 weken bewaren?