[Opgelost] E-mailproblemen Hotmail/Outlook/Live

Momenteel is het IP-adres van onze uitgaande mailscanner bij Hotmail deels geblokkeerd is. Dit komt door een klant van ons die veel mail verstuurde aan Hotmail, welke erg op spam leken. Het was geen spam, maar het lijkt er wel erg op en werd door Hotmail aangezien als spam.

We hebben deze klant verzocht niet langer via ons te mailen, en dit verzoek is inmiddels gehonoreerd. Het kan echter even duren voordat Hotmail weer mails toestaat. Daar hebben wij helaas geen zicht of invloed op.


Dit geldt voor al onze shared webhosting-klanten, en andere klanten die gebruikmaken van ons uitgaande filter.


Update 12 november 14:50: Mail verzenden is weer mogelijk.

Uitgebreide functionaliteit domeinen in "Mijn account"

Via Mijn account zijn er nu extra mogelijkheden beschikbaar voor het beheren van uw domeinnamen.

Via Diensten kunt u nu op "Wijzig instellingen" klikken onder uw domeinnamen. Deze link leidt u naar een pagina waar de domeinhouder (eigenaar) en administratieve contactpersoon in de whois beheerd kunnen worden.

Ook kunnen de nameservers aangepast worden, kunt u direct het spamfilter voor inkomende e-mail in- en uitschakelen (3,50 exclusief BTW per jaar), en de verhuiscode van uw domein opvragen. Afhankelijk van de domeinextensie wordt deze direct getoond of gemailed naar het e-mailadres van de houder of administratieve contactpersoon.

Wanneer houdergegevens niet compleet zijn, dient u deze eerst aan te vullen via de pagina "Domein contactpersonen" voor de contactpersoon bruikbaar is.

Upgrade Plesk op server27 op 27 september

Op 27 september omstreeks 23:00 zullen wij het controlpanel Plesk upgraden naar de nieuwste versie. Dit is nodig om nieuwe functies mogelijk te maken en om de veiligheid te verhogen.

Het is mogelijk dat websites rond deze tijd niet bereikbaar zijn. Naar verwachting duurt dit slechts enkele minuten. Wij hopen op uw begrip voor deze situatie.

Storing: Netwerkstoring Serverius

Wij hebben op het moment last van een netwerkstoring in onze datacenters.

Onze netwerkleverancier is op de hoogte en is bezig het probleem op te lossen.

10:42: enkele ip ranges van ons zijn weer beschikbaar.

10:52: de netwerkstoring komt door een power outage in Serverius DC1. Wij lopen op het moment alle servers na in het datacentrum.

12:15: alle servers draaien weer.

Kantoor gesloten Hemelvaartsdag

Op donderdag 25 mei is ons kantoor gesloten wegens Hemelvaartsdag. Uiteraard zijn wij wel (telefonisch) bereikbaar in het geval van storingen.

Upgrade Plesk op s36/s08/s45/s88/s09 vanavond

Vanavond om 23:00 voeren wij een upgrade uit op s36/s08/s45/s88/s09 op het controlpanel Plesk. Na de upgrade draaien wij weer op de nieuwste versie.

De upgrade zal enkele minuten downtime met zich meebrengen.

Tevens installeren wij hierna een ander, geldig certificaat op de mailserver. Dit betekent dat u zonder certificaat-foutmeldingen gebruik kunt maken van veilig e-mailen via SSL. U dient hiervoor de hostname waarmee u e-mail ophaalt en verzendt aan te passen naar het servernummer waar u op staat, dus:


  • Staat u op s36 of s88, dan gebruikt u server36.totallyhosted.nl

  • Staat u op s45 of s08, dan gebruikt u server45.totallyhosted.nl

  • Staat u op s09, dan gebruikt u server9.totallyhosted.nl


Update 23:15 Alle servers behalve s45/s88 draaien weer, de upgrade is succesvol verlopen. Server45/88 zijn we mee bezig om te achterhalen wat er mis gaat.

Update 00:14 Ook server45/server88 doen het nu weer correct.

Upgrade Plesk op s01/s56/s13 vanavond

Vanavond om 23:00 voeren wij een upgrade uit op s01/s56/s13 op het controlpanel Plesk. Na de upgrade draaien wij weer op de nieuwste versie.

De upgrade zal enkele minuten downtime met zich meebrengen.

Tevens installeren wij hierna een ander, geldig certificaat op de mailserver. Dit betekent dat u zonder certificaat-foutmeldingen gebruik kunt maken van veilig e-mailen via SSL. U dient hiervoor de hostname waarmee u e-mail ophaalt en verzendt aan te passen naar het servernummer waar u op staat, dus:


  • Staat u op s01 of s56, dan gebruikt u server1.totallyhosted.nl

  • Staat u op s13, dan gebruikt u server13.totallyhosted.nl


Update 23:28: De beide servers zijn succesvol geupdated, alle diensten zijn weer bereikbaar.

Migratie vps03 voltooid

De vannacht geplande migratie van vps03 is voltooid. We zijn bij steekproeven geen problemen tegengekomen.

Mocht u desondanks toch problemen ervaren, neem dan per e-mail contact op en leg zo uitgebreid mogelijk uit wat er niet meer werkt. Wij zullen dit zo snel mogelijk oppakken.

Opgelost: Storing servers: Server9, Server36, Server45, Vps03

Op dit moment ondervinden wij een storing waardoor de volgende servers onbereikbaar zijn:


  • Server9

  • Server36

  • Server45

  • Vps03


Wij zijn bezig met het herstarten van de benodigde hardware, echter wil dit om onbekende reden nog niet vlotten. We verwachten dat de storing circa 30 minuten in beslag gaat nemen. Dit bericht zal worden bijgewerkt zodra wij meer weten.

Onze excuses voor het ongemak.

Update 14:33 Alle diensten draaien weer.

Frequentie updates .nl zonefile naar half uur

Op 20 april om 10.00 uur wordt de frequentie waarmee de .nl-zonefile geüpdatet wordt verhoogd naar eens per half uur. De huidige frequentie is eenmaal per uur.

Dit betekent dat nieuwe registraties en aanpassingen die worden doorgevoerd maximaal een half uur later in de zonefile staan.

Later in 2017 zal SIDN (de beheerder van het .nl domein) zijn update-methode wijzigen, waardoor het mogelijk zal zijn om bijna realtime te updaten. Onder andere bij .be, .eu en .com is dit reeds het geval.

Wist u dat...?

Wist u dat ons datacenter op 100% groene stroom draait? Door gebruik te maken van cold corridors en vrije koeling wordt jaarlijks 30% aan koelenergie bespaard!