KPN stopt met SMTP

Afgelopen week zijn wij door veel klanten gebeld omdat zij geen e-mail meer konden versturen. Meestal blijkt dan dat zij gebruik maakten van de SMTP mogelijkheden bij hun eigen internet-provider KPN.

E-mail versturen via smtp.kpnmail.nl is sinds 9 november niet meer mogelijk omdat KPN heeft besloten hiermee te stoppen. Helaas blijkt dat KPN hun klanten hierover niet altijd even goed heeft geïnformeerd.

Uiteraard is het wel mogelijk om via uw domein bij TotallyHosted e-mail te versturen. Hiervoor stelt u het volgende in:
- SMTP-server: mail.uwdomein.nl (vervang uwdomein.nl door uw eigen domeinnaam)
- Let er op, dat verificatie hierbij verplicht is. De gebruikersnaam en het wachtwoord bij uitgaande e-mail zijn gelijk aan die bij de inkomende e-mail.
- KPN blokkeert (meestal) poort 25 waardoor onze mailserver voor u niet bereikbaar is. Stelt u daarom poort 587 in als de poort voor SMTP (uitgaande e-mail).

Uitgebreide handleidingen zijn beschikbaar voor Outlook (let voornamelijk op stap 7) en Apple mail (voornamelijk stap 11).

Wist u dat...?

Wist u dat onze shared webhosting-servers gebruik maken van SSD's voor caching? Op deze manier laadt uw website nog veel sneller!